bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Утроено iQ

Новото Audi Q3 най-после ни дава практичен, ненатрапчив и интелигентен всъдеход.
КОНСТАНТИН ТОМОВ
 

Нека спрем да отхвърляме очевидните истини, само защото сме ги превърнали в клишета. Размерът действително има значение. Колкото по-малък, толкова по-добре.

В Audi узряха за тази истина и след гигантите Q7 иQ5 най-после ни предлагат високопроходим автомобил, с който няма да се чувствате като слон в стъкларски магазин. Или –по-лошо – като слон, който се мъчи да се провре между две редици паркирани коли по „Ангел Кънчев“. Запознайте се с AudiQ3.

ВРЕМЕ Е ДА СИ СЛОЖИМ РЪКА на сърцето и да признаем, че само два случая оправдават покупката на гигантски всъдеход (Q7, BMWX5, ToyotaLandCrusier). Единият е, ако имате три деца и непристъпна планинска вила. Вторият е, ако самочувствието ви се нуждае от асистент, за предпочитане – над петметров и тежък поне два тона и половина.

Новото Q3 не е в тази категория.

То запазва усещането за сигурност, добрата проходимост и високата позиция на седене от големите братовчеди, но ви дава и допълнителен бонус – възможността да карате комфортно и в големия град, без да привличате излишно недобронамерени погледи и да пресмятате продължително преди всеки завой.

СЪЗДАДЕНО ДА СЕ КОНКУРИРА най-вече с X1 на BMWи с новия LandRoverEvoque, Q3 носи типичните черти на дизайна с марка „Audi“ – дизайн, който казва „аз съм една съвършена машина и не се нуждая от допълнителни украшения“. Въпрос на светоусещане е дали технократското му послание ще ви допадне повече от неортодоксалните форми на BMWили от агресивния, но подчертано стилен LandRover. Но Q3 има друго, неоспоримо предимство пред конкурентите: оборудването. Дори в базовите нива тук ще получите материали от най-високо качество, по германски прецизна изработка, климатроник с две отделни зони, сензори за паркиране отзад и автоматична ръчна спирачка. Дори bluetoothвръзката е част от стандартното оборудване.

ИНТЕЛИГЕНТНОСТТА НА ТАЗИ МАШИНА обаче проличава най-добре, ако посегнете към каталога с допълнителните опции. Примерно към асистента за паркиране, който изобщо не ви асистира, а направо нахално ви изземва функциите: сам си набелязва празното място, измерва го и после върти волана, докато намести колата в него. В интерес на истината, ако можеш да запаметиш сложната последователност от бутони и мигачи, за да го задействаш правилно, вероятно си достатъчно интелигентен и да се научиш да паркираш сам. Но самата мисъл, че сме започнали с дялкането на камъни и триенето на съчки, за да стигнем до създаването на този инженерен шедьовър, някак си стопля душата.

Q3 СЕ ПРЕДЛАГА С ДВА ТУРБОДВИГАТЕЛЯ – двулитров бензин и двулитров дизел, всеки с по две настройки за различна мощност. Тестовият ни 2.0TDI предлага до 175 конски сили при среден разход под 6 на сто и, честно казано, ни е трудно да се сетим какво повече може да се иска от един двигател – да ни глади ризите, може би? Окачването е близо до съвършенството – просто слезте от асфалта върху каквато и да е по-груба настилка и ще го усетите (или, по-точно, няма да го усетите). Единствената забележка е към багажника, чиито 460 литра обем не са чак толкова много, при това на пътя към тях стои един доста неудобен праг. От друга страна, ако се каните системно да превозвате готварски печки, по-добре се насочете към друг клас автомобили. Ако искате сигурен, комфортен и симпатичен всъдеход, Q3 става. Меко казано.

 

Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic

4-цилиндров дизелов двигател с VTG турбо

1968 куб. см работен обем

175 конски сили максимална мощност

380 Нм макс. въртящ момент

212 км/ч максимална скорост

8.2 секунди от 0 до 100 км/ч

5.9 литра среден разход на 100 км

156 г/м емисии СО2

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход