bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Когато цената няма значение

Десетте най-скъпи автомобила на планетата в момента.
 

Те са непрактични, привличат прекалено много внимание и често са буквално неизползваеми. Очарованието на най-скъпите автомобили на планетата е просто във факта, че можеш да си ги позволиш. Auto On Air подбра десетте най-ексклузивни машини серийно производство, пренебрегвайки колекционерските експонати (като продадения за близо 24 млн. евро Bugatti Type 57SC Atlantic).

Ascari A10 522 000 eвро

Екзотичната британска компания, основана от холандския милионер Клаас Цварт, планира да произведе 50 бройки от този хулиган. A10 ползва двигателя на старото BMW M5 (5-литров V8, 625 к.с.) и е способен на максимална скорост от 350 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за около 2.8 секунди.

SSC Ultimate Aero 525 000 евро

Произведението на американската компания Shelby Super Cars, която понастоящем води съдебни дела с компанията на Каръл Шелби, е вторият най-бърз сериен автомобил на планетата. През 2007 Aero постави рекорд с максимална скорост 413 км/ч, отнемайки за кратко палмата от Bugatti Veyron. Как се постига това? Съвсем просто – с мощност от 1199 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 2.7 секунди.

Pagani Zonda C12-F 536 000 евро

Въпреки по-високата си цена Zonda C12-F Roadster е направо бавен в сравнение с Аеro и A10. Автомобилът, дело на екипа на Орасио Пагани, развива максимална скорост от 346 км/ч. Задвижва се от 7.3-литров двигател Mercedes с 650 к.с. и 780 Нм максимален въртящ момент.

Ferrari Enzo 538 000 евро

Една истинска класика. Дългогодишният флагман на италианците вече не се произвежда, но веднага след излизането си се превръща в хит сред звездите на шоубизнеса. Никълъс Кейдж и барабанистът на Pink Floyd Ник Мейсън са сред впечатлените знаменитости, поклонили се титаничния звук на атмосферен V12 двигател с 660 к.с.

McLaren F1 779 000 евро

Още една легенда, която е стояла закачена на стената на всяко хлапе през 90-те. При излизането си на пазара през 1994 автомобилът от Уокинг шокира с нечуваните до този момент 627 конски сили, изсмукани от 6.0-литровия двигател BMW. Топлинният щит, който блокира прекомерното нагряване на купето, е изработен от чисто злато.

Zenvo ST1 984 000 евро

Това е първият опит на непопулярна датска марка да навлезе в света на зашеметяващата мощност. Характеристиките на ST1 звучат добре, но какво би ни накарало да заложим на неизвестното? Може би максималната мощност от 1104 к.с. и тягата от 1430 Нм? А защо не и фактът, че от този автомобил ще бъдат произведени само 15 бройки?

Maybach Landaulet 1.1 млн. евро

Единственият не-спортен автомобил в класацията. Суперлуксозният кабриолет следва поостарялата, но изпитана концепция за пълно разделение между височайшите пътници и шофьора.

Koenigsegg Agera R 1.28 млн. евро

Още едно скандинавско чудо, което ускорява до 100 км/ч под 3 секунди. Тази страхотия се задвижва от 5.0-литров V8 мотор с две турбини и възможност за работа с биогориво. Мощността от 1115 к.с. гарантира ускорение от 0 до 300 км/ч за 14.5 секунди – горе-долу толкова, колкото са нужни на някое малко Renault, за да достигне 100 км/ч.

Lamborghini Reventon 1.28 млн. евро

Най-скъпото Lamborghini дебютира през 2007 на изложението във Франкфурт. Освен със спотайващите се между двата задвижващи моста 650 конски сили, безкомпромисният характер на Reventon е подчертан и от неговия насечен дизайн. Един екземпляр бе забелязан в кортежа на прословутия чеченски лидер Рамзан Кадиров.

Pagani Zonda Cinque Roadster 1.48 млн. евро

Второто Pagani в класацията е един от най-екзотичните автомобили в света. И съответно от най-скъпите. От него са произведени само 3 бройки, за да задоволят търсенето на Cinque без покрив. Останалото е идентично с „обикновената“ серия Cinque – с максимална скорост 350 км/ч.

Aston Martin One-77 1.48 млн. евро

Излизането му на бял свят бе доста несигурно, като всичките 77 бройки бяха продадени много преди проектът дори да бъде завършен. Мощността от 750 к.с. позволява ускорение до 100 км/ч за около 3.4 секунди. Но важното при One-77 не са възможностите, а външният вид. Ако седнете зад волана му, вероятно ще почувствате Джеймс Бонд като нуждаещо се от покровителство по-малко братче.

Bugatti Veyron Super Sport 1.92 млн. евро

Този автомобил не е добър за писта заради огромния си двигател, високото си тегло и недостатъчно добрия баланс. Не е подходящ и за града заради внушителните си размери. Трудно би могъл да се определи и като красив. Кое му е толкова ценното тогава? Много просто – Veyron Super Sport е настоящият носител на титлата “Най-бърз сериен автомобил на планетата”. С максималната си скорост от 431.074 км/ч той е сам на трона на автомобилните стрели. Произведени са само 30 бройки, като 5 от тях носят специалното обозначение World Record Edition. Останалото е ясно още от дебюта на “обикновения” Veyron – 8.0-литров W16 двигател с четири турбокомпресора. Мощността тук е 1200 к.с.


Edit your submission

2 коментара относно “Когато цената няма значение

  1. Volvoman на каза:

    В тази класация за СЕРИЙНИ автомобили има само 4 такива – Ultimate Aero; Zonda F Clubsport; Maybach Landaulet и Agera R !? Всичко дуго е лимитирано както следва : Enzo – 549 броя; McLaren F1 (+F1 GTR) – 100 броя (джигателят му е 6.1 литра или 6064cc ); Reventon – 17 броя. Тогава най-скъпата серийна кола тук остава Koenigsegg Agera R.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход