bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Най-красивите коли в историята

12 модела, на които не бихте отказали за нищо на света.
 

Красотата е субективно понятие – особено когато се отнася до автомобилите. Някои хора се опияняват от елегантните класики от 50-те и презират всичко ново; за други красотата се крие именно в технологичния напредък.

Но има и една малка група автомобили, които надмогват това разделение. Те надменно отхвърлят практичността; в тях няма къде да си оставиш чашата за кафе; преди да се качите в тях, първо трябва да погледнете прогнозата за времето. Но въпреки всички тези мъчнопоносими недостатъци бихме умрели, за да ги притежаваме. Дванайсетте най-красиви коли в историята според Auto On Air.

12. FERRARI 246 DINO. Макар да е първото „масово“ Ferrari, то остава и едно от най-ценените – най-вече заради изключителния си дизайн (дело на Пининфарина, разбира се). Марката Dino е разработена от Ferrari за простосмъртните модели, които не се задвижват от V12 двигател и които нямат право на емблемата с митичното черно конче. Dino 246, първият опит на компанията от Маранело да създаде достъпен автомобил, се задвижва от 2.4-литров V6 двигател със 195 к.с.

 

11. FORD GT40. Така изглежда отмъщението в автомобилния свят. В началото на 60-те Хенри Форд младши преговаря да купи Ferrari и дори пръска няколко милиона долара за одити, преди Енцо Ферари да се откаже от сделката. Вбесеният Форд нарежда на инженерите си да направят кола, която да заличи италианците от пистите. Резултатът е Ford GT40 – победител в Льо Ман четири години поред (1966-1969) и един от най-запомнящите се силуети в автомобилния свят.

 

10. LOTUS ESPRIT. Пословично чуплив и със скоростна кутия, направена сякаш от сирене, този спортен модел от втората половина на 70-те вероятно е причинил доста бели коси на собствениците си. Но те охотно му прощаваха недостатъците заради вида му – един от първите образци на прословутия дизайн „сгъната хартия“ на гения Джорджето Джуджаро. Всяко хлапе през 80-те имаше плакат на Esprit в стаята си. А в „Хубава жена“ Ричард Гиър (с посивели коси, разбира се) качи Джулия Робъртс именно в Esprit.

 

9. PORSCHE 356. Първото серийно Porsche (първообраз на легендата 911) излиза през 1948 с микроскопичен 1.1-литров двигател с 40 конски сили – което не пречи на компанията да предлага версии Coupe и кабриолет. Porsche 356 е вдъхновено от състезателното Type 64, създадено от Фердинанд Порше в предвоенния период, когато е трябвало да участва в несъстоялата се надпревара за издръжливост от Берлин до Рим.

 

8. BUGATTI TYPE 57S ATLANTIC. Един от най-популярните модели на Bugatti за всички времена – странно, като се има предвид, че заради фантастичната за 30-те години цена са продадени едва три бройки. Фантастичен е и външният вид – с елегантни, но неособено удобни врати, и аеродинамичен елемент, който сега бихме определили като “пънкарски гребен”. Автомобилът е снижен чрез пълно преработване на задния мост, който минава през гредите на шасито, а не под него, както в стандартния Type 57.

 

7. LAMBORGHINI MIURA. Някои оприличават предницата на този автомобил с женско лице. Черните дефлектори около фаровете отчетливо наподобяват изящни мигли. Но извън тях в Miura няма нищо момичешко. Ще простите на тази кола всичко – дори пълната невъзможност да я паркирате на заден ход. При излизането си на пазара през 1966 това е най-бързият автомобил в света – удивително постижение, като се има предвид, че е разработен от механиците и инженерите на Феручо Ламборгини в свободното им време.

 

6. ASTON MARTIN DB5. Произвеждан между 1963 и 1965, DB5 буди носталгия у англичаните заради репутацията си на най-известния приятел на Джеймс Бонд. Автомобилът е заснет в пет от филмите за агент 007, а се очаква да се появи и в бъдещия Skyfall, чиито снимки текат в момента.

DB5 се задвижва от 4.0-литров изцяло алуминиев двигател с три карбуратора и 5-степенна трансмисия. Резултатът: 282 конски сили и 233 км/ч максимална скорост. Серията носи иницалите на Дейвид Браун, ръководил Aston Martin от 1947 до 1972.

 

5. MERCEDES 300 SL. След войната Mercedes се нуждае от наистина забележителен автомобил, за да вземе ума на американците и да стъпи на щатския пазар. На изложението в Ню Йорк през 1954 дебютира 300 SL – истински шок за публиката с повдигащите се нагоре врати, наподобяващи криле на чайка (gull wing). 300 SL е и първият сериен автомобил със система за директно впръскване на горивото в цилиндрите – технология, използвана дотогава само в изтребителя Месершмит BF 109. Благодарение на нея 300 SL развива 260 км/ч – рекорд за онези години.

 

4. CITROEN DS. В 125-годишната история на автомобила има само шепа революции от мащаба на DS. Дело на скулптора Фламинио Бертони и на самолетния инженер Андре Лефебр, този модел изумява света през 1955. Футуристичен дизайн, удивителен коефициент на въздушно съпротивление и забележителен комфорт благодарение на хидропневматичното окачване – DS веднага си спечелва прозвището la deesse – „богинята“. Списание Classic & Sports Car го обяви за най-красивата кола на всички времена.

 

3. ALFA ROMEO 8C COMPETIZIONE. Носещ името на легендарен модел от 1950 и някои черти от също толкова легендарната Alfa 33 Stradale, този автомобил бе представен през 2007 година и оттогава смущава съня на автоманиаците.

4.7-литровият V8 от Maserati го изстрелва до 292 км/ч, но онова, на което не може да се устои, е външният вид. Има само един малък проблем – Alfa произведе само 500 бройки, най-евтината от които струва 175 000 евро.

 

2. JAGUAR E-TYPE. „Това е най-красивата кола на всички времена“, казва не друг, а самият Енцо Ферари, когато за пръв път вижда британския спортен модел през 1961. Комбинация от елегантен дизайн, технически новаторства и много добра за времето си цена, E-type е един от най-големите успехи на Jaguar и недвусмислена автомобилна икона. Над 70 000 бройки са продадени между 1961 и 1974.

 

1. BMW 507. Колкото и да е парадоксално, най-красивото BMW в историята едва не докарва компанията до банкрут. Замислен като отговор на Mercedes 300SL, този роудстър е един от най-паметните пазарни провали на баварците – заради огромната му цена (три пъти над тази на Cadillac) от колата са продадени едва 252 бройки – включително и една на Елвис Пресли. До днес са оцелели 202 от тях, а за да се сдобиете с някое от тях, пригответе минимум 700 000 евро.


Edit your submission

2 коментара относно “Най-красивите коли в историята

  1. Ситроен БГ на каза:

    От така подредените модели моят приоритет са 1.ДС,2.Миура,3.Дино,4.ГТ40

Вашият отговор на Ситроен БГ Отказ

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход