bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Второ начало

По-малко, по-смело и по-интригуващо, Peugeot 208 има на какво да научи старите звезди
 

От край време знаем, че французите ги бива да правят интересни малки коли. Но напоследък някак си бяхме забравили защо го знаем – от заводите на Peugeot, Citroen и Renault идваха скучни и понякога откровено обидни за окото творения. В тях нямаше нищо от особения чар на някогашните Citroen 2CV, Peugeot 205, Renault 5 – все коли, които отблъскваха безразличието със същата сила, с която VW Polo отрича ремонтите по окачването, например.

ПРИ PEUGEOT ИМАШЕ ИЗГЛЕДИ за връщане на тази стара слава с пуснатия в края на 90-те модел 206 – една кола с дързък и необичаен за този ценови сегмент дизайн. Но mосле нещо се случи в дизайнерския център на Peugeot: изяществото и агресията на 206 бяха заменени от все по-безизразни фарове, все по-претруфени линии, все по-зинала паст на предната решетка. За щастие този експеримент със сетивата на клиентите бе прекратен още с появата на 508 преди две години, а сега чисто новият 208 затвърждава връщането на французите към това, което най-добре им се отдава – да създават привличане.

Малкият хечбек (най-продаваният сегмент от гамата на Peugeot) не е чак революционен, но е напълно различен от предшественика си. Ако 207 напомняше на капризен тийнейджър, 208 вече е интелигентен младеж, който вече е решил какво иска да учи в университета.

Peugeot 208 1.6 е-HDI

4-цилиндров турбо  1560 куб. см.

115 к.с. мощност

270 Нм въртящ момент

190 км/ч макс. скорост

9.7 сек. от 0 до 100 км/ч

3.8 л/100 км

99 г/км емисии СО2

ИНТЕРИОРЪТ ДОРИ НЕ ИЗГЛЕЖДА като серийно производство, а създава усещането за нещо, което е изработено специално за теб и с много старание. Тук има всичко, което споменатият младеж би искал да има: голям екран, мистериозен бутон без символи по него, лъскави пластмасови покрития с интересна форма, изключително малък спортен волан, и накрая едно почти футуристично инструментално табло.

Изборът на двигатели се простира от скромния 1.0-литров трицилиндров бензинов вариант (68 к.с.) до 1.6-литров THP с приятните 156 коня. Между тях има и пет дизела с 1.4 и 1.6 литра работен обем, четири от които използват технология за повишаване на ефективността е-HDI.

Най-слънчева изглежда реалността с най-мощния дизел (115 к.с.) – той дава завидна тяга в съчетание с почти неприлично ниския разход от 3.8 литра за 100 км в смесен цикъл. Динамиката печели и от теглото на колата, със 110 килограма по-ниско от това на предшественика 207. Изглежда актуалните тенденции автомобилите да стават все по-големи не са повлияли на Peugeot – техният нов хечбек е всъщност с цели 7 см по-къс от автомобила, който замества. Идеята явно е да маневрирате по-лесно между масичките за кафе в градския център. Но намаляването на габаритите не е за сметка на удобството – дори и най-високите хора ще се чувстват добре в комфортните седалки.

НАКРАТКО, НОВИЯТ 208 има чара и излъчването, за да повтори успеха на 206. Острите му, агресивни черти ще привлекат младите хора, и то по-скоро мъжете, отколкото жените. Дръзкият дизайн винаги е риск, но в случая с Peugeot той изглежда оправдан. От тази кола зависи бъдещето на френската компания и, ако се съди по първите ни впечатления, това бъдеще няма да е мрачно.


Edit your submission

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход