bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Изкуствен интелект

Lexus GS 450h е технологично чудовище, на което му липсва само малко чар.
 

Колкото и самоотвержено да крадат от времето си за сън конкурентите, луксозният автомобилен сегмент все така се командва от Голямата тройка: Audi, BMW и Mercedes. Тези компании създадоха играта, чиито правила всички се опитват първо да разберат, а после и да спазват. За останалите остава градивната роля на бунтари, пожелали трона на величията.

НАСКОРО ТАКЪВ РЕВОЛЮЦИОНЕР се появи от фабриките на Lexus. Дъщерната компания на Toyota винаги е успявала да прави луксозни и високотехнологични автомобили, но визията и пътното им поведение бяха точно това, което бихте очаквали от азиатски автомобил, създаден предимно за американския пазар. Драматичен във всеки аспект, новият Lexus GS 450h къса досегашните страници и започва похода отначало.

Няма ги вече дискретните, почти незабележими форми на първите модели на марката. GS 450h е автомобилният аналог на паун с разперена опашка – с дързък външен вид, който търси вниманието на клиенти, които до момента въобще не са обмисляли покупката на Lexus. Останалото е ясно: силно технологична натура, която трудно би могла да се обясни в няколко реда. Накратко, колата се задвижва от хибридна система с 3.5-литров V6 бензинов двигател и електромотор, който го подпомага. Това е големият коз на Lexus, на който германците няма с какво да отговорят за момента.

Lexus GS 450h

6-цилиндров бензинов двигател и електромотор

3456 куб. см. работен обем

345 к.с максимална мощност

352 Нм макс. въртящ момент

250 км/ч максимална скорост

5.9 секунди от 0 до 100 км/ч

6.2 л/100 км среден разход

145 г/м емисии СО2

122 900 лв. базова цена

ПРОБЛЕМЪТ Е, ЧЕ GS 450h те подтиква да караш две идеи над регламентираната от закона скорост, което автоматично вдига и разхода. Динамичното шофиране от София до Варна ни доведе до среден разход от 10.5 литра за 100 км, което е напълно във възможностите на някой 3.0-литров класически дизел с няколко турбини.

Истината е, че Lexus GS450h не е за хора, които ценят класическото. Той не е обременен от дългогодишна корпоративна история, което го освобождава от задръжки. Главна цел пред автомобила са техноманите, които вярват, че иновациите са пътят към бъдещето. Но не само те – в края на краищата кой не би харесал учудените погледи на околните, докато колата му се придвижва без никакъв шум от работещ двигател. Или детското увлечение, с което спътниците ви ще гледат атрактивната графика на огромния дисплей, демонстрираща нагледно сложното разпределение на енергията между колелата, двата двигателя и батерията.

АКО НЕ БЯХА СМЕЛИТЕ ЕКСПЕРИМЕНТИ, автомобилите никога нямаше да стигнат дотук. Нямаше да ги има ABS, ESP и останалите десетки трибуквени означения. Сега ги приемаме за даденост, а хибридите все още ни озадачават като нещо извънземно. Всъщност GS450h е изключително лесен за използване, окачването му е брилянтно настроено, интериорът му е точно това, което очакваш от струваща 150 000 лева кола, скоростната кутия работи в перфектен тандем с двигателите… Има само един проблем. Хибридите продължават да са изкуствени, като андроидите в мечтите на Айзък Азимов. Те са свръхефективни, вършат това, за което са създадени, но им липсват типично човешките – в случая автомобилните – черти. Точно от това се страхуват в Германия, изчаквайки технологията да се усъвършенства, преди да заложат толкова много на нея. Засега бунтът е потушен. Но за хората, които предпочитат да се отличават от масата, поне има добра алтернатива.

 


Edit your submission

Topics: , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход