bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Забавление в три букви

Opel Astra GTC излезе на пазара без претенции, но с много аргументи.
 

Автомобилният свят е особено лаконичен. Няколко цифри или букви са напълно достатъчни, за да те накарат да се почувстваш сигурен, да ти стане скучно, безразлично, дори да се уплашиш. Така беше и с GTC версията на Opel Astra. Съкращението бе наложено от компанията през 2005, когато тя спешно се нуждаеше от свежест и възраждане на доброто старо GSI. Трите букви трябваше да ни покажат, че това не е обикновена Astra, но не успяха. Това беше същата стандартна Astra, но с две врати. Opel се опита да прескочи няколко стъпки и да създаде нещо свежо по най-евтиния начин.

И така до тазгодишното изложение в Женева, където хората от Рюселсхайм показаха следващото поколение на Astra GTC. Гледайки новата кола, излиза, че грешките от миналото са били осмислени и поправени. Дори на пръв поглед се забелязва коренно различната стойка в сравнение със стандартния хечбек. Гумите са по-раздалечени една от друга, което терминологично означава – по-дълго междуосие и по-широки следи отпред и отзад. А визията е драматична, особено ако бъде подбран правилният екстериорен цвят, например червено или жълто.

Opel Astra GTC

4-цилиндров бензинов двигател
1598 куб. см. работен обем
180 к.с максимална мощност
230 Нм макс. въртящ момент
220 км/ч максимална скорост
8.3 секунди от 0 до 100 км/ч
7.2 л/100 км среден разход
168 г/м емисии СО2
33 180 лв. базова цена

Подобен външен вид няма как да не се отрази и на интериорното оформление. Двувратата схема и издълженото купе отдалечават физически седящите отпред до техните предпазни колани, което е очакван недостатък в такъв тип коли. Вратата на GTC е направо гигантска, което означава че трябва да съобразявате разстоянието до колата отстрани, когато паркирате. Въпреки това е учудващо как силно наклоненото челно стъкло и елегантният покрив не нарушават комфорта на по-високи хора. Веднъж свикнали с кокпита на GTC, ще се чувствате уязвими във всяка друга кола, с изключение на Chevrolet Camaro, може би, където остъклението има подобни размери.

Колата привлича погледите дори в движение, тъй като съумява да сменя страничната посока с лекотата на подплашена газела. Окачването е конфигурирано, за да ви даде пълна свобода да правите каквото искате, или поне до момента, в който се запознаете с недозавиването – нещо напълно нормално за автомобил с предно предаване.

Световната тенденция за намаляване на работните обеми на двигателите доведе до широка употреба на компактни двигатели с принудително пълнене. Именно затова Opel внедрява 1.6-литров турбо агрегат в Astra GTC. Той има 180 конски сили, което звучи впечатляващо дори когато става въпрос за автомобил с подобен външен вид и две врати. Всичко е точно така както изглежда, шасито е напълно доволно от мощността, с която разполага, което обаче не важи и за резервоара. Той пресъхва твърде бързо. На хартия двигателят се нуждае от 7 литра бензин на всеки 100 км, но на практика стойностите са по-големи. Особено на магистрала с по-висока скорост от разрешената. Вероятно това се дължи на същия този малък работен обем, който изкушава еколозите. Всъщност колкото по-малък е един двигател, толкова по-трудно му е да поддържа висока скорост, и съответно се нуждае от повече гориво. И тук отново стават логични дизеловите двигатели. Opel Astra GTC може да бъде поръчана с класическия 2.0 CDTi двигател с мощност 163 к.с., който освен по-голям работен обем, предлага и значително по-висок въртящ момент от 350 Нм.

С GTC Opel дава много лесен избор на своите клиенти. Независимо дали разполага с две или четири врати, Astra си остава красив автомобил. Просто в единия случай жертвате спортното излъчване и несравнимото пътно поведение за някакви си сантиметри на задната седалка и в багажника.


Edit your submission

Topics: , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход