bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Производители умуват за по-евтини хибриди

Нови технологии размиват ценовата граница между конвенционални и хибридни автомобили.
 

Постоянното затягане на екологичните стандарти принуждава все повече производители да се обръщат към хибридите, пише technologyreview.com. За това спомага и понижаващата се цена на технологията; за сравнение преди няколко години в Америка хибридът Toyota Prius струваше около 6000 долара повече от еквивалентната бензинова версия, а сега разликата е стопена до 2500 долара. Това се дължи на оптимизирани батерии, електромотори, електроника и трансмисии, които разкриват възможности за спестяване на разходи, които в началото не са били познати.

В Toyota например, която обяви, че до 2015 ще произвежда 21 хибридни модела, преминаха от 500-волтова електрическа система на 650-волтова. Това позволява да се намали използвания в проводниците мед, да се използват по-евтини транзистори в електронните блокове, контролиращи хибридната система, както и да се направи по-евтин и по-малък електромотор.

Въпреки че конкурентите им преминаха на литиево-йонни батерии, от Toyota задържаха никел-металхидридната. От нейната първа поява в Prius обаче тя е променена значително – преди години инженерите подмениха цилиндричните клетки с плоски такива, което спестява място. Корпусите на батериите също бяха модифицирани, за да се подобри охлаждането им. „Елементарни промени като преместването на конекторите от едната страна на платката на срещуположната, може да окаже голямо влияние върху производствения процес, като да замениш работник с робот“, коментира Джъстин Уорд, програмен мениджър на новите задвижвания в Toyota.

Голямото предизвикателство пред всички производители на хибриди са повишаващите се цени на редки метали, които се използват в индустрията. В Toyota са решили проблема с конструирането на електромотори, които нямат нужда от такива метали или количеството им е силно ограничено. От Ford твърдят, че са намалили наполовина използването на диспросий, който се използва за производството на магнитите в електромоторите. До това се стигнало, след като Hitachi – която произвежда магнитите за Ford – открили начин за оптимизирано „разпръскване“ на диспросия в магнитите, с което рязко паднало количеството използван материал. От компанията твърдят, че по този и други начини раходите по производството на хибриди е намаляло с около 30%.

General Motors от друга страна залага на така наречените eAssist автомобили, които използват конвенционален двигател, както и малка батерия. Тя позволява на бензиновия двигател да се изключи веднага щом колата спре, без да се деактивира електрическата периферия.


Edit your submission

Topics: , , , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход