bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

ТРИумф на еволюцията

Новото BMW 328i е толкова добро, че останалите биха го причакали в тъмна уличка
КОНСТАНТИН ТОМОВ
 

АКО АВТОМОБИЛИТЕ ХОДЕХА на училище, новата тройка на BMW щеше да е многознайкото, когото всички копнеят да натупат в междучасието.

Компактният модел, който утвърди баварците като лидери в луксозния сегмент и на който се падат почти една трета от продажбите им, отдавна вбесява конкурентите с отчетливата липса на недостатъци. При теста на предишната „тройка“ през 2009 доста се поровихме за недомислия и накрая трябваше да се задоволим с отсъствието на поставки за чаши в конкретната версия.

BMW 328i

4-цилиндров бензинов двигател с турбо

1997 куб. см работен обем

245 к. с. максимална мощност

350 Нм максимален въртящ момент

250 км/ч максимална скорост (електронно ограничена)

5.9 сек. от 0 до 100 км/ч

6.4 л/ 100 км комбиниран разход

149 г/км СО2 емисии

73 700 лева стартова цена

А с шестото поколение на модела (след изчерпването на буквата Е то носи кода F-30) нещата стоят дори по-зле. Да, новата „тройка“ не е революция, а еволюция – но еволюция в смисъла на прехода от пещерната жена към Шарлийз Терон. F30 e по-бърза, по-приятна за каране, по-удобна, по-красива и дори – тези хора нямат срам – по-икономична.

НАШИЯТ ТЕСТОВ МОДЕЛ Е 328i, със средния бензинов двигател в гамата. В ерата на т.нар. „даунсайзинг“ цифрите вече нямат някогашния си смисъл – 328 означава двулитров четирицилиндров двигател с два турбокомпресора, който заместна предишния шестцилиндров 3.0 с атмосферно пълнене. Това смаляване не е точно неусетно – ще почувствате минусите му при бавно движение и в тежък трафик. Но мощността е запазена, а времето за ускорение до 100 км всъщност е намаляло, така че на дълъг път новият двигател печели. Да не говорим за завидните 6.4 литра комбиниран разход (с неизбежната уговорка, че за да постигнете показателя от брошурата, ще ви трябват търпението и волята на будистки монах). Управлението, както при всяка тройка досега, е добре балансирано. В съюз с електронните стабилизиращи системи то може да бъде дори разглезващо: ще ви приучи да правите безнаказано неща, които в друг автомобил може да ви излязат през носа.

ЗА ВЪНШНИЯ ВИД НЯМА НУЖДА ДА ГОВОРИМ. Той говори сам за себе си. За разлика от леко безличните модели от 90-те, тази „тройка“ се запомня от пръв поглед – до степен да сте в състояние да я нарисувате (ако сте от онази благословена част от човечеството, за която рисунката на къща не се състои от квадрат, триъгълник и спирала вместо дим). Агресивните и неочаквани линии на новия главен дизайнер Адриан ван Хойдонк са първоначално стряскащи, а после – пристрастяващи.

93-ТЕ ДОПЪЛНИТЕЛНИ МИЛИМЕТРА в дължината на F30 означават осезаемо повече комфорт на задните седалки. Благодарение на разширената употреба на олекотена стомана и алуминий обаче „тройката“ е пораснала само на ръст, не и на тегло (всъщност е с 40 кг по-лека от предишния модел). Самата задна седалка може да се стори малко ниска на хората с по-дълги крака, но като цяло е достатъчно удобна.

Информационната система iDrive вече не е новост, но си остава една от най-добрите на пазара – разбираема, бърза, интуитивна. Иначе казано, не се налага да се учите да работите с нея. Просто посягате към големия кръгъл бутон и изведнъж всичко ви се получава (защо не измислят нещо подобно и за карането на ски?).

Предлаганите допълнително опции включват всякакви електронни глезотии – системи за нощно зрение, за автоматично паркиране, дори усъвършенстван head-up дисплей, който вече ви показва и ограничението на скоростта в момента, за да видите с точно колко километра съвсем неусетно сте го надвишили. Доста полезна функцийка, която обаче ще ви струва 1900 лева отгоре.

СТИГНАХМЕ ДО ЕДИНСТВЕНИЯ НЕДОСТАТЪК, който запазва волята за живот у конкурентите – цената. Или по-скоро ЦЕНАТА. С този двигател колата тръгва от около 77 000 лева, което е приемливо за класа. Но само минаването с поглед през списъка с допълнителните екстри е достатъчно да добави още една петцифрена сума: 4200 лева за асистента при паркиране; 3600 за кожен салон; 2100 за адаптивно окачване; 4500 за автоматична трансмисия; 900 за автопилот със спирачна функция; 1100 за адаптивни предни светлини; 4700 за навигация… Ако искате да се чувствате наистина безкомпромисни, ще трябва да се изръсите с близо 100 000 лева. Което, строго погледнато, е цената на десет околосветски пътешествия. Но всъщност нали тъкмо в това е смисълът на лукса: ако беше общодостъпен, щеше ли да си струва да се борим за него?

 

Topics: , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход