bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Astra, но този път истински седан

За пръв път моделът на Opel не изглежда като мутирал хечбек.
 

Какви ли трудности среща архитектът, когато му се наложи да преустрои някоя сграда така, че тя да смени предназначението си? И дали понякога не излиза по-изгодно сградата да бъде срутена и построена наново? Такива въпроси със сигурност са си задавали в Opel при конструирането на новата Astra седан, спирайки се на компромисен вариант.

Opel Astra Седан

4-цилиндров турбо бензинов двигател
1364 куб. см работен обем
140 конски сили максимална мощност
200 Нм макс. въртящ момент
205 км/ч максимална скорост
10.2 секунди от 0 до 100 км/ч
5.9 литра среден разход на 100 км
139 г/м емисии СО2 29 560 лева базова цена

Проблемът се състои в преработването на класически и доказал се във времето хечбек, на който някак трябва да му се добави багажник. Точно това правеха преди в Opel, а някои компании продължават да го правят. Лошото в този случай е, че на финала всичко изглежда като сблъсък на две планети, но не е толкова красиво – пропорциите са грешни, задната част изглежда като залепена, а всичко това е гарнирано и с производство, изнесено почти в Третия свят.

Новият Opel Astra седан не е нищо от гореописаното. Той изглежда като изграден от нулата автомобил, въпреки че очевидно не е. До средните колонки това е колата, която всички познаваме, а назад дизайнерите са скулптурирали багажник, който се вписва с цялостния облик и кара купето да изглежда по свой собствен начин, сякаш никога не е имало хечбек. Показателен е и фактът, че това е първата Astra седан, която ще се предлага на претенциозния германски пазар, където все по-остро се усеща нуждата от достъпни и компактни седани.

Ползите от всичко това са очевидни. Триобемната конструкция означава по-голям багажник, пълна изолация на товара от уютния интериор, както и по-добър външен вид. В сравнение с хечбек версията, товарният обем при седана е нараснал с 90 литра, до крайна стойност от 460 литра.

И понеже на задния капак отново пише Astra, подборът от двигатели не изненадва никого. Избрани са по-бюджетните от тях, за да не попречи новият седан на продажбите на класическия хечбек. Най-мощен в гамата е 1.4-литровия бензин със 140 конски сили, който предлага достоен комбиниран разход от около 6 л/100 км, тиха работа, и лесни изпреварвания. За предпочитане е 6-скоростната механична трансмисия, но за тези, които не обичат да използват левия си крак, Opel предлага и автоматик.

За пръв път в историята на Astra седан, Opel очаква моделът да се приеме добре не само в развиващи се, но и във вече развити пазари. Кризата имала и хубави страни.


Edit your submission

Topics: , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход