bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Смяна на правилата

Dacia Sandero поставя по-добри условия на по-ниска цена
 

НАПОСЛЕДЪК СЕ НАБЛЮДАВА интересна тенденция. Като реакция на кризата все повече автомобилни концерни започнаха да развиват бюджетните си марки. Някои от тях дори прекалиха в опитите си да стимулират клиентите. Kia, например, започна да произвежда по-добре изглеждащи коли от Hyundai, чиято собственост е. В резултат на това Hyundai трябваше да станат по-скъпи и да се обявят за „премиум“ – територията на Audi, BMW и Mercedes. Всички се надяваме подобна грешка да не направят и в Renault, които наистина взеха да прекаляват с Dacia.

Dacia Sandero TCe 90

3-цилиндров бензинов двигател с турбо

898 куб. см работен обем

90 конски сили максимална мощност

135 Нм макс. въртящ момент

175 км/ч максимална скорост

11.1 секунди от 0 до 100 км/ч

5.0 литра среден разход на 100 км

116 г/км емисии СО2

Преди моделите на румънската компания бяха достойни единствено за таксита и служебни автомобили, върху които шофьорите да изливат насъбралата се през работния ден агресия. Сега ситуацията е коренно различна. Под ръководство на Renault, румънците съумяха да намерят свой път, който им позволи да запазят бюджетния си характер, но и да вдигнат качеството.

ФАКТ Е, ЧЕ БАЗОВИТЕ ВЕРСИИ на Sandero и Logan, са по-зле оборудвани от пейка в Борисовата градина, но пък цената им не е мръднала в сравнение с предишното поколение – 12 990 лв. Бърза справка в ценовата листа на старото Sandero показва, че то дори е било с 1000 лева по-скъпо! А сега имате и алтернатива – по-високи нива на оборудване, и външен вид, от който да не се срамувате. Купетата са масивни, фаровете излъчват сигурност, а единственото, което ни подсеща, че това е Dacia – са вратите, които са останали непроменени. В момента е възможно да поръчате моделите със 7-инчов сензорен дисплей, навигация, USB и AUX входове, темпомат, ограничител на скоростта, мултифункционален волан и други. Ванът Lodgy дори се предлага с отопление на седалките. Кой е очаквал подобно нещо?

Освен качеството, и друго нещо се промени в Dacia. На пазара излизат все повече бюджетни модели, а класическите стават още по-евтини. Което прави изборът огромен. Преимуществото на Logan/Sandero е, че те имат конкретна цел – развиващите се пазари. Създателите им не искат да убият няколко заека с едно движение, а просто да изпълнят мисията си.

КАКВО ГУБИТЕ и какво печелите? Ако отворите вратата на най-евтиния вариант, съвсем естествено ще се хванете за главата. Икономията е стигнала дотам, че дори няма централно пластмасово барче, а мокетът под лоста на ръчната спирачка е оформен като джоб за дребни вещи. Корите на вратите пък са лишени от лукса да имат крилообразна дръжка, за която да се хванете, когато подпрете лакътя си. Двигателят със 75 к.с. е способен само да ви мести в пространството, но не и да ви придвижва с лекота. Чудесен избор за корпоративни клиенти, които нямат никакво намерение да се притесняват за колите, които връчват на иначе доверените си служители.

Нагоре в йерархията на оборудването, ситуацията става доста по-розова. Sandero и Logan се предлагат с новия 0.9-литров бензинов двигател на Renault. Трицилиндровият агрегат, който произвежда 90 кс и се монтира в новото Clio, е чудесен ако купувате колата за лично ползване. Това може би е и златната среда, що се касае до цената. Dacia Sandero 0.9 TCe 90 струва минимум 16 790 лева, а ако искате климатик сумата набъбва с още 1500 лева. Цените при Logan са идентични, така че просто трябва да изберете типа купе, което ще ви пасне най-добре.

ФИЛОСОФИЯТА НА DACIA e да предложи на клиентите си максимално опростени автомобили, които те да оборудват с желаните екстри. Имайки предвид историята на компанията, покровителствана от Renault, моделът е успешен. Особено за фирми, които се нуждаят само от най-необходимото и не искат да плащат за нещо, от което нямат реална нужда.

Колите от марката нямат самочувствието да са нещо специално. А се оказва, че са. И как е възможно да не харесаш кола, за която цял ден си си мислил, че е с алуминиеви джанти, а всъщност се оказва, че това са тасове с пет разделечени лъча, прикриващи стоманени джанти. Евтино, но доста приятно. Това е Dacia, тя не иска много от вас, не искайте и вие от нея.


Edit your submission

Topics: , , , , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход