bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Венецът на творението

Освеженото Audi Q5 е твърде удобно, за да е истински джип, и твърде тежко, за да носи удоволствие от карането. Но тъкмо това го прави неустоимо
КОНСТАНТИН ТОМОВ
 

Един пословично заядлив англичанин се пошегува преди време, че Audi Q5 било автомобилният вариант на картофено пюре – засища и може дори да е вкусно, но някак си му липсва вдъхновение. Но дали сега, когато средният от трите SUV в гамата на Audi е претърпял фейслифт, нещата са се променили? С една дума – не. Което е чудесно.

Audi Q5 2.0 TDI quattro

4-цилиндров турбодизелов двигател

1968 куб. см работен обем

7-степенна автоматична трансмисия

177 к. с. максимална мощност (4200 об./мин)

380 Нм макс. въртящ момент

200 км/ч максимална скорост

9.0 секунди за ускорение 0-100 км/ч

6.1 литра среден разход за 100 км (комбиниран)

154 грама за км емисии СО2

Всъщност промените, претърпени от Q5 в четвъртата година от живота му, са почти незабележими. С просто око ще забележите само предната решетка, която от квадратна е станала шестоъгълна. Корекциите по калниците и задната броня (вече с дифузьор) са неуловими. Както обикновено се случва при Audi, съществените промени са не във външността, а в сърцевината. Версията 2.0 TDI quattro, която изпробваме, е станала малко по-мощна (около 5 конски сили), но с цели 17% по-икономична.

ТРУДНО Е ДА НЕ ХАРЕСАШ този двигател – доста тих за дизел, с приятна тяга, пъргав при нужда и в същото време толкова добронамерен към портфейла ти. Той идеално се връзва с онази изумителна хамелеонска способност на Audi да бъде това, което поискате от него. Едно BMW винаги ще изисква страст, динамика, агресия. Един Mercedes ще ви обгърне в успокоителна прегръдка, далече от суровия, тъжен свят навън. А Audi може да бъде и едното, и другото, променяйки се за частица от секундата като огледало на настроението ви.

Впрочем в случая с Q5 отскоро има още един конкурент – новият Land Rover Evoque, който, честно казано, е по-ефектен на външен вид. Но Q5 е по-голям, по-икономичен и по-бърз – едно 1.8-тонно въплъщение на гласа на разума.

ИНТЕРИОРЪТ Е ПОДОБРЕН по приятно еволюционен начин – материалите са станали още по-качествени, с повече хром, но общите принципи са запазени и няма да ви се налага да свиквате тепърва с всичко. Всяко бутонче тук внушава ясното чувство, че шепа германци са отделили дни от ценното си време, за да обмислят къде ще е най-уместно да го разположат. Кратко привикване изисква единствено управлението на информационно-мултимедийната система – то е удобно и практично, но с ръка на сърцето си признаваме, че iDrive на BMW е по-интуитивна.

ЗА ДА НЕ ПРОПУСНЕМ задължителното напоследък клише – да, това не е истински джип. Q5, подобно на огромната част от конкурентите си, е създаден най-вече с мисълта за нормални пътища, и няма високата проходимост на Land Rover Defender например. Кому е нужно подобно чудо при наличието на А4 – един автомобил, който върши същото, но е отчетливо по-динамичен и по-добър в завоите? Струва ли си да плащате надценката за SUV и да разнасяте половин тон допълнителна маса със себе си, само заради самочувствието от по-високата позиция на седене?

Всъщност да – струва си. От възторг, че сме разкрили „измамата“ на модерните SUV, напоследък сме склонни да отидем в другата крайност и изобщо да забравим, че това все пак са машини, планирани и за груб терен. Q5 може и да затъне в гватемалските джунгли, но с високия си просвет и със системата Quattro (която разпределя електронно въртящия момент между четирите колела) няма да се изложи, ако решите да кривнете до реката за бърз пикник или да хванете краткия път до ски-пистата.

ПРОСВЕТЛЕНИЕТО НИ СПОХОЖДА на един завой от потъналия във влага и гъста мъгла път от Копривщица към Панагюрище. Най-после разбираме какъв е смисълът на този привидно толкова безсмислен автомобил. Да, Q5 не е Defender. Той е несравнимо по-комфортен, и в същото време достатъчно подготвен, за да ви вдъхне онова скъпоценно чувство на сигурност и неуязвимост от стихиите. Чувството, което подхожда на венеца на творението, подчинил най-сетне околната си среда. А това е чувство, което картфеното пюре просто няма как да ви даде.

 

Topics: , , , , , , , , , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход