bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Жертва на модата

Renault Clio изглежда нещо повече от това, което е. И е нещо повече от това, което очаквате
 

Някога автомобилите бяха по-искрени. Малолитражките винаги изглеждаха безобидни, но симпатични; семейните машини – надеждни и скучни; спортните коли – дръзки и злобни. Но това остана в миналото. Сега предизвикателният дизайн е във всички класове – от този на Ferrari и Lamborghini до машините, създадени да превозват бебешка количка и пазарски чанти. И човек просто няма как да разбере по външния вид с какво си има работа.

Renault Clio 1.5 dCi

4-цилиндров турбодизелов двигател

1461 куб. см работен обем

90 конски сили максимална мощност

220 Нм макс. въртящ момент

181 км/ч максимална скорост

11.9 секунди от 0 до 100 км/ч

3.7 литра среден разход на 100 км

90 г/м емисии СО2

ЧЕТВЪРТОТО ПОКОЛЕНИЕ на Renault Clio е пълноправен член на тази „нова“ вълна в автомобилостроенето. Корените му водят до 2010 година и концепта DeZir, който трябваше да вдъхнови всички бъдещи разработки на френската компания. Clio е първата от тях, а втората излезе предпремиерно под формата на Fluence фейслифт. Най-общо казано, новият дизайнерски език на Renault ще се разпознава по гигантската радиаторна решетка, спускаща се чак до основата на фаровете, и огромното лого на Renault, което сякаш виси във въздуха. Останалото е ясно – задължителните вече за всички LED светлини, изтеглени назад фарове, мускулести форми, намръщен поглед и – пълна новост за Clio – скрити в задната колонка външни дръжки на вратите.

Последното решение ясно подсказва, че Renault няма да пуска на пазара версия с три врати на своя хечбек – разумен метод за намаляване на производствените разходи. Впрочем това едва ли ще е проблем – италианците взеха подобно решение много отдавна, а те определено разбират от дизайн.

ПЪРВОНАЧАЛНО CLIO ще се предлага с четири двигателя, но по-интересни са двата по-мощни. Бензиновият TCe 90 е изключително тих за това, което представлява – миниатюрен трицилиндров агрегат с турбо – но му липсва въртящият момент на dCi 90. Мощността на двата мотора е идентична, но 1.5-литровият дизел има почти двойно по-голям въртящ момент. С него можете да се забавлявате по напълно неподозиран начин. Да, Renault са запазили живеца в Clio. Накъдето и да поемете, връзката между колелата и волана ще остане все така директна. Дори при по-висока скорост шасито е така добре настроено, че ви кара да повярвате в собствените си шофьорски умения. Хубавото е, че Clio продължава да е все така послушно, а мощността от 90 конски сили – все така незастрашаваща живота.

ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НОВОТО Clio не се предлага с шестскоростна предавателна кутия. Но трансмисията с пет предавки е достатъчно добра, а срещу доплащане е наличен и автоматик.

Дизеловият двигател, оборудван с класическата механична трансмисия, е способен на среден разход от 3.7 литра за 100 км. А какво по-приятно от удобен, но и икономичен автомобил, който предразполага към продължително шофиране? Интериорът е свеж и в различните нива на оборудване може да бъде съчетан с външния цвят. Ако се придържате към консервативната линия, всички цветни детайли могат да бъдат поръчани черни (нали Коко Шанел казваше: черното засенчва всички други). Кой е консервативен сега?

 

 

 

 


Edit your submission

Topics: , , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход