bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Философията зад една криза

Skoda се опита да създаде максимум автомобил на минимум цена. И ето го Rapid
 

ИКОНОМИЧЕСКИТЕ СРИВОВЕ  имат неоспоримото качество да отрезвяват самозабравили се хора. Хора, които години наред са прекалявали с количествата купувана храна и са я изхвърляли, оставяли са горещата вода в банята, просто за да се стопли помещението, или са отваряли прозореца, докато климатикът работи. Именно такива хора в средата на миналото десетилетие започнаха да си купуват ненужно големи коли, като оправданието беше, че така им е по-удобно. И изведнъж за много от тези хора ситуацията се промени рязко. Месечните сметки станаха нещо значимо, а автомобилите започнаха да се избират главно според тяхната цена и практичност. Автомобилните производители веднага реагираха на новото течение. Нечуваното досега се случи, Opel започна да предлага Astra седан в Германия, а бюджетните алтернативи на Peugeot и Citroen започнаха да идват все по на запад в маркетингово отношение.

Skoda Rapid 1.6 TDI

4-цилиндров турбодизелов двигател

1598 куб. см работен обем

5-скоростна механична трансмисия

105 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

190 км/ч максимална скорост

10.6 секунди за ускорение 0-100 км/ч

4.4 литра среден разход за 100 км (комбиниран)

114 грама за км емисии СО2

Skoda винаги е била някъде по средата. Марката, замислена като достъпна от идеолозите Volkswagen, се развива чудесно в последните години. Освен задължителните Fabia и Octavia, чехите вече имат достойната лимузина Superb, практичният Roomster и кросоувъра Yeti. Липсваше само едно име, това с което някои българи свързват детството си, а други с най-хубавите си юношески години – Rapid. И така до 2012, когато дойде време за неговото прераждане. За радост или съжаление новата Skoda Rapid прилича точно толкова на легендата, базирана на осемдесетарския модел 130, колкото Лана Дел Рей прилича на Ейми Уайнхаус. Доволни сме, че все пак дизайнерите от Млада Болеслав са се опитали да сторят невъзможното и са снабдили новия Rapid с хечбек заден капак, който донякъде носи духа на праотеца.

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА SKODA RAPID като философия? Това е седан с хечбек задница, четири врати, просторен интериор и повече от приличен багажник. Автомобилът е роден от идеята да се предложи на клиента максимум автомобил на минимум цена. Успехът при първия компонент не изненадва никого. Skoda Rapid е поредният продукт, носещ консервативния дух на Volkswagen Group. И това е хубаво, защото говори за студена, германска и стабилна концепция, която няма да ви глези, но ще ви върши работа. Запознатите с портфолиото и историята на концерна, ще забележат в Rapid много познати части, сякаш извадени от складовете във Волфсбург. Платформата е A05, същата на която са базирани Audi A1, Volkswagen Polo и Seat Ibiza. Външните дръжки на вратите също са от Polo, както и двигателите.

КОЛКОТО ДО ВТОРИЯ КОМПОНЕНТ – цената – там ситуацията е не по-малко приятна. Имайки предвид, че Peugeot 301 и Citroen C-Elysee, които са идентични като концепция, струват 20 000 лв, то каква може да е пазарната стойност на един в същността си немски представител на сегмента? От Skoda отговарят на този въпрос с леко завишена, но не и без основание цена. Базовото оборудване на Rapid с 1.2 MPI бензинов двигател със 105 к.с. ще ви струва 21 860 лв. За парите си чехите ще ви предложат климатик, въздушни възглавници и ЕSP. Всички версии на Rapid излизат на пазара и с някои хитри нововъведения, като стъргалка за лед, скрита умело в капачката на резервоара, както и двулицева постелка в багажника, която от едната страна е облицована с текстил, а от другата с гума.

Skoda Rapid е честен автомобил, зад волана на който се чувствате разумен, но в никакъв случай засрамен. Той тежи на мястото си по същия начин, по който всеки друг представител на гиганта Volkswagen, и с лекота може да бъде разгледан като далеч по-практичния братовчед на Polo. Rapid няма да ви изненада с абсолютно нищо, дори и с нещо неприятно. При него няма да доловите досаден шум от прозорците при висока скорост, нито ще се изненадате от някое странно решение в интериора – което въобще не е сигурно при неговите преки конкуренти.


Edit your submission

Topics: , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход