bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Nissan ще ликвидира Infiniti?

"Нямаме нужда от тази марка," заяви изпълнителният директор на концерна
 

След близо 24-годишно присъствие на пазара, Infiniti е на прага да изчезне завинаги, съобщава американският сайт Wardsauto.com. Вицепрезидентът на Nissan, компанията-майка на Infiniti, е заявил за изданието, че главният изпълнителен директор Карлос Гон му е дал зелена светлина да ликвидира луксозната марка. Причина за това е неубедителното представяне на компанията, замислена като конкурент на германските колоси Audi, BMW и Mercedes.

„Честно казано нямаме нужда от Infiniti,“ коментира Палмър за WardsAuto по време на автосалона в Детройт. „Господин Гон ме предизвика, казвайки ми, „Infiniti не ни трябва, ако решиш, можеш да я ликвидираш.“"

Палмър обаче остава оптимист за бъдещето на компанията, стига Nissan да промени политиката си спрямо нея. Японският концерн има конкретни изисквания за продажбените обеми на Infiniti, които не са съвсем реалистични, смята Палмър. „Моделите на Infiniti предлагат страхотно премиум усещане, но за съжаление ги продаваме с много ниска печалба. И правим това в продължение на над 23 години,“ заявява той.

Според Палмър в подобна клопка попадат всички луксозни марки, които са собственост на голям концерн, концентриран в масовото автомобилостроене. Изключение правят Audi, които успяха да избегнат негативните асоциации, свързани с „народната“ марка Volkswagen, и да си извоюват известна автономност, продължава разсъжденията си Палмър.

Именно заради това преди години Nissan вижда чудесна възможност в лицето на бившия шеф на Audi за Северна Америка – Йохан де Нишен – който наема и поставя начело на Infiniti. По време на службата си в Audi, Нишен успява да увеличи продажбите от 77 917 бройки през 2004, до 117 567 единици през 2011, приближавайки германската марка до постиженията на BMW и Mercedes.

Нишен премина в Infiniti през миналата година, но не успя да оправдае очакванията. Първото нещо, което той стори след получаване на длъжността, бе да отложи плановете на Nissan Infiniti да продава по половин милион автомобила годишно до 2016, измествайки крайния срок с една година назад. През 2012 компанията успя да пласира едва 200 000 автомобила. Усещайки напрежението, Нишен е казал на Палмър, че се нуждае от повече време и иска натискът за производствените обеми от страна на Nissan да спре, за да може да работи по-спокойно.

„Да продаваме по 500 000 автомобила до 2017 или 2020 е по-маловажно от това да развием марка, която да бъде безспорен член на премиум клуба. Това е нашата мисия,“ коментира Нишен пред AutoWards.


Edit your submission

Topics: , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход