bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Напук на всичко

Volkswagen Golf e дълбоко мразен и силно обичан. Седмото поколение е просто нов повод
 

ИМА ЕДНА КОЛА, която е обвинявана в почти всички съществуващи грехове – скучен дизайн, висока цена, силно разтеглена във времето еволюция, липса на характер. Същата тази кола е на пазара от 1974 година и оттогава е лидер по продажби в най-оспорвания сегмент – този на компактните хечбеци. Именно тя е летвата, която всички се опитват да прескочат, тя е причината днес да има термин “hot hatch”, както и поводът конкуренцията да спи неспокойно, задавайки си простичкия въпрос: защо? Има една кола, и тя се казва Volkswagen Golf.

VW Golf 2.0 TDI DSG

4-цилиндров турбодизелов двигател

1968 куб. см работен обем

6-степенна автоматична трансмисия

150 к. с. максимална мощност

320 Нм макс. въртящ момент

212 км/ч максимална скорост

8.6 секунди от 0 до 100 км/ч

4.4 литра среден разход на 100 км

117 г/км емисии СО2

През 2012 на пазара излезе седмото поколение на скромния хечбек от Волфсбург, чиято съдба е предизвестена. Той със сигурност ще стане най-продаваният автомобил в класа си. Дали е възможно всяка година десетки хиляди клиенти да са заслепени от репутацията на един модел, както обясняват загубата си останалите производители? Особено в сложното състояние на автомобилния пазар в Европа, където тежестта на всяко допълнително евро е способно да помести планина от аргументи. Eдва ли.

ЗАПОЧВАЙКИ ОГЛЕДА на седмото поколение, бързо става ясно, че чертите са станали по-строги, предният капак е издут вместо хлътнал, осветлението е по-характерно, но идентичността е запазена. Германците са използвали нова платформа, благодарение на която купето е нараснало във всички посоки, освен във височина. От всичко това излиза, че пространството вътре е по-малко, а теглото е увеличено. Което не е така. Всъщност височината е коригирана с вграждането на по-ниско окачване, а новата MQB платформа на Volkswagen Group гарантира по-ниска с около 30 кг крайна маса.

ЧУВСТВОТО ВЪТРЕ е точно това, което всеки собственик на Golf, без значение от поколението, познава така добре. Стегната и ненатрапчива връзка с пътя, която те кара да се чувстваш спокоен, без да има претенцията за нещо специално. Интересното е, че въпреки грандиозната разлика в платформите и технологиите, германците са успели да запазят предвидимостта. Задният мост губи сцепление точно когато очакваш, а дори без ESP система, е достатъчно да отпуснеш десния си крак и колата просто продължава пътешествието си. Без драми. При пряко сравнение с аналогичен модел от предишното поколение, “седмицата” поддържа по-висока скорост в завой. Една платформа, а толкова голяма разлика.

В двигателната гама също няма изненади. Там присъстват обичайните заподозрени бензинови и дизелови агрегати от последно поколение. Типично по немски има избор за всеки вкус, от корпоративно угодния 1.2 бензин с едва 85 к.с., до 2.0 TDI със 150 к.с., с който бе оборудван тестовият автомобил. И това е само началото, защото в идните месеци Volkswagen ще обогати гамата с по-мощни двигатели, а след това на пазара ще излязат GTI и R версиите, които са основите на най-греховни помисли в главите на феновете. Всъщност трите букви GTI са “изобретени” от Volkswagen още при дебюта на първото поколение в първата половина на 70-те. Впоследствие те стават част от продуктовите линии на марки като Peugeot, Citroen, Rover, дори Ford, но така и не постигат същия успех.

В ТЕХНОЛОГИЧНО ОТНОШЕНИЕ Volkswagen Golf става опасен. Но не толкова за конкуренцията, а за Audi A3. Погледнато обективно, братският модел предлага същия лукс, същата платформа, същите екстри, същите двигатели, но на по-висока цена. Golf отдавна не е безобидната народна кола и любимият израз на комикс героя Супермен – “Напред, напред и нагоре” – може да изиграе лоша шега на компанията, която го създаде. Или по-скоро не, защото, нека признаем, логото на предната решетка струва скъпо.

Новият Golf запазва и друга традиция – ценовата дистанция спрямо преките си конкуренти. За аналогично отвратителни за каране и неприятни за обитаване базови версии, при Golf ще трябва да платите средно 2000 лева повече. Гордостта на Долна Саксония започва от 29 685 лева, но ако решите да сте умерено капризни, цената с лекота може да достигне 40 000 лева. Ако виждате света в черно и бяло, съвсем спокойно можете да си поръчате система за автоматично паркиране, асистент за следене на пътната маркировка, завиващи биксенонови светлини и др.

АКО АВТОМОБИЛИТЕ БЯХА спортни обувки, Golf щеше да е Converse All Star. Започнала живота си на баскетболното игрище, превърнала се в символ на бунта, еволюирала като задължително стъпало, което всеки трябва да изкачи, тази гуменка може да бъде видяна навсякъде. Продукти като този отдавна нямат целева група, защото те виждат потенциален клиент във всеки. Това е и отговора на въпроса “Защо?”. Колкото по-опростена е една концепция, толкова по-искрена е тя и толкова по-конвертируема става в обществото. Другите се променят, Golf остава същият. Но не съвсем.

 

 


Edit your submission

Topics: , , , , , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход