bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Шепотът на разума

Новата Skoda Octavia е по-голяма, по-лека, по-икономична – и поне за малко ще ви накара да се чудите защо изобщо сте мислили за друга кола
КОНСТАНТИН ТОМОВ
 

Размерът има значение – този леко просташки девиз видимо е обсебил автомобилния свят напоследък. Всяко ново поколение идва с по няколко сантиметра по-високо, по-дълго, по-широко от предишния модел. И също, благодарение на неумолимите европейски стандарти за емисиите, с по-малък двигател. Страх ни е да си помислим какво ни чака след 10 години – най-вероятно 12-местно MINI с моторче от кухненски миксер.

SKODA OCTAVIA 2.0 TDI

4-цилиндров турбодизелов двигател

1968 куб. см работен обем

6-степенна ръчна трансмисия

150 к. с. максимална мощност

320 Нм макс. въртящ момент

217 км/ч максимална скорост

8.5 секунди от 0 до 100 км/ч

4.1 литра среден разход на 100 км

106 г/км емисии СО2

В Skoda обаче са налучкали добрата страна на актуалните тенденции с новата си Octavia – просто като са откраднали водещия принцип на модните агенции: повече дължина, по-малко тегло (с цели 102 килограма). Третото поколение на модела дели една платформа с VW Golf, Audi A3 и Seat Leon, но с отчетливо увеличените си размери по-скоро хвърля лаком поглед към горния сегмент и към паничките на Ford Mondeo и Opel Insignia. Пространството за пътниците е нараснало забележимо, а същевременно Octavia предлага най-големия багажник в целия сегмент – 590 литра (повече от BMW серия 5 комби!).

В БЪЛГАРИЯ SKODA ИМА един особен чар: притежателите й се чувстват като членове на секретно общество, единствени посветени в тайната, че някогашната социалистическа марка всъщност прави добри коли. Разбира се, след успеха на Octavia и възторжените отзиви за Yeti „тайната“ вече е общоизвестна. Но това не разваля приятното чувство.

Именно Octavia бе моделът, който създаде тази репутация на компанията от Млада Болеслав. Затова третото поколение се очакваше с наситен интерес – и с известно притеснение. След теста му можем да кажем, че първото е било оправдано, но не и второто.

Третата Octavia идва с променен дизайн – не радикално, все пак говорим за Skoda – но достатъчно, за да я премести в друг клас животни. Нищо не е останало от предишния облик, чието послание бе най-вече „безобиден“. Новите, по-резки линии запазват дискретност – никой няма да се обръща след вас на улицата. Но ще установите, че от ден на ден ги гледате с все по-приятно собственическо чувство.

ОПИТЪТ НА OCTAVIA ДА ПРЕСКОЧИ няколко стъпала в йерархията не е свързан само с размерите й. Колата идва с несравнимо по-богато стандартно оборудване и с опции, които покриват всички най-нови достижения на технологията: система за автоматично паркиране, адаптивен темпомат, автоматично спиране при опасност… Особено ни допадна Lane Assist – хитра система, която следи външната линия на пътя и ако я доближите твърде, коригира леко волана. Практическият ефект е, че автомобилът може сам да взема завоите (макар че ако се изкушите да му прехвърлите тази работа, след няколко секунди строго ще ви предупреди да върнете ръцете си на волана).

За да оправдаят девиза си Simply Clever, чехите са добавили още половин дузина дребни, но оригинални идеи в оборудването. Някои, като обръщащата се двустранна постелка в багажника (отгоре килим, отдолу гума), са наистина практични; други, като стъргалката за лед в капачката на резервоара – не чак толкова.

КОЛКОТО ДО ДВИГАТЕЛИТЕ, Skoda продължава да пазарува в най-добрия магазин в Европа – този на концерна Volkswagen. Бензиновите версии започват от пестеливия и идеален за града 1.2 TSI (105 к.с), минават през пъргавия 1.4 TSI (140 к.с.) и стигат до върховия 1.8 TSI, който със 180-те си коня е всичко, което някога ще ви потрябва като динамика, но добавя близо 2 литра към разхода. Повече ни допадна двулитровият дизелов 2.0 TDI (150 к.с.), а в България несъмнено ще преуспее и 1.6 TDI – малко по-шумен и по-слаб, но пък предлагащ умилителните 3.16 литра за 100 км комбиниран разход. Откровено казано, която и версия да изберете, няма да ви разтупти сърцето. Но разумът ви ще е доволен, и още как.

 

Topics: , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход