bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Леден старт на сезона във Формула 1

Райконен изненада всички с победа в Австралия; има ли от какво да се страхуват Фетел и Алонсо?
 

Кими „Ледения“ Райконен започна сезона във Формула 1 от седма позиция, а успя да завърши първи. И то безкомпромисно, с 12-секундна преднина пред Фернандо Алонсо и стартиралия от полпозишън Себастиан Фетел. Типично в свой стил финландецът прие успеха хладно, но с ясното съзнание, че колата му е успяла да поддържа по-високо темпо от тези на преките конкуренти, като дори измина 58-те обиколки в Мелбърн само с два комплекта гуми. Алонсо и Фетел бяха принудени да влязат в бокса три пъти.

След края на състезанието Фернандо Алонсо изрази оптимизъм за предстоящия сезон, но призна, че се е почувствал „малко тъжно“, изпускайки първото място. Той поздрави Райконен за победата, но не пропусна да заяви, че е притеснително как шасито на Lotus е успяло да съхрани гумите толкова дълго. До следващото състезание в Малайзия остава само една седмица, и Алонсо се надява във Ferrari да успеят да анализират случая и да заложат необходимите проблеми в болида.

Фетел, от друга страна, е фаворит за спечелването на титлата и през тази година. Ако това се случи, тя ще бъде четвърта поредна в колекцията му. Но докато стигне до там, младият германец ще трябва да премине през много трудности. Ако научихме нещо през 2012, то със сигурност е това, че не е важно как стартираш, а как завършваш сезона. През миналата година Фетел спечели шампионата с едва три-точкова преднина, и то не без съдействието на Ferrari, които в началото на годината така и не успяха да предложат на пилотите си конкурентоспособна кола. Сега е друго. Преди Гран при на Австралия, Алонсо сподели пред журналисти, че колата е стотици пъти по-добра от тази, с която е започнал миналогодишната си кампания. Това ясно се видя в неделя сутринта българско време, когато болидите на Скудерия се чувстваха доста добре в бързите завои в Австралия. Миналогодишната „борба с волана“ изглежда е забравена.

Успехът на Фетел през 2013 се поставя под въпрос и от британците – Дженсън Бътън с McLaren и бившият му съотборник Люис Хамилтън, който рязко смени посоката и подписа за отбора на Mercedes. И докато Бътън продължава да е все така спокоен и безгрешен, Хамилтън може да изригне отново. Време е да забравим за онзи отбор на Mercedes от миналата година, който едва се добираше до точките, главно по вина на Нико Розберг (защото Шумахер редовно отпадаше). Екипът,  който наследи Brown GP, е привлякъл един от бившите инженери на Ferrari за тази година, който разкри на какво се дължатнеуспехите през миналата. Оказва се, че през целия сезон 2012 Mercedes са изпробвали хидравлично окачване, което така и не са успели да настроят правилно. С идването си в централата на отбора в Бракли, Алдо Коста се е запознал с досега използваната конструкция и е решил да я отстрани в полза на далеч по-конвенционално решение. Какви са резултатите на първо четене: Хамилтън стартира трети, завърши пети, а Нико Розберг даде шесто време в квалификацията, но отпадна заради технически проблем.

Какво може да спре Кими? Парите. Запитан от журналисти дали Lotus ще успее да поддържа темпото на по-големите отбори, финландецът заявява: „Сигурен съм, че имаме подходящите хора и инструменти, но парите са изключително важни. Със сигурност не разполагаме с бюджетите на Ferrari, Red Bull или Mercedes, но през миналата година показахме, че можем да се справим доста добре и с наличното.“ През 202 Райконен се завърна във Формула 1 след двугодишна „почивка“ в Световния рали шампионат. Тогава Кими успя да спечели само едно състезание в края на сезона – това в Абу Даби.


Edit your submission

Topics: , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход