bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Мързелив кариерист

Новият Range Rover се цели в клиентите на Bentley и дори на Rolls-Royce. Не без основания
КОНСТАНТИН ТОМОВ
 

Много е удобно да си създател на утвърдени класики. Докато конкурентите се потят над чертожните дъски, за да измъкват по нещо ново на всеки две-три години и да избегнат позорното клеймо „изостанал“, класическите марки могат спокойно да се изтягат по кожените си честърфийлдски дивани и да се наслаждават на живота.

Range Rover

3-литров турбодизелов V6 двигател

2993 куб. см работен обем

258 к. с. максимална мощност

600 Нм макс. въртящ момент

8-степенна автоматична трансмисия

7.4 секунди за ускорение 0-100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

7.5 литра среден разход за 100 км

196 г/км емисии СО2

RANGE ROVER E ПРЕКРАСЕН ПРИМЕР: за първите си 42 години луксозният автомобил на Land Rover смени едва три поколения. За това време средностатистическият индиец (компанията е собственост на индийската Tata) вече мисли за правнуци.

През миналата година самодоволните англичани най-сетне се надигнаха от диваните и създадоха четвъртото поколение. След което спокойно могат да се върнат към лулите си за поне още десетилетие, защото резултатът от труда им e – няма как да го кажем другояче – класика.

ВСЪЩНОСТ ТОВА Е СТРАННО ОПРЕДЕЛЕНИЕ за един толкова напредничав и високотехнологичен автомобил. Макар отчетливо да носи белезите на марката, това е съвсем различна кола – с ново адаптивно окачване, нова кормилна уредба, изцяло нова осемстепенна скоростна кутия. Но най-фрапиращата новост всъщност е шасито – за пръв път в този сегмент изработено изцяло от алуминий. За да постигне това, компанията трябваше да построи цяла нова фабрика в Солихъл, но усилието си е струвало. Благодарение на алуминиевата конструкция новият Range Rover е по-лек от стария средно с 420 килограма. И макар с оставащите 2.3 тона това да не е точно спортно купе, разликата е отчетлива. Старите поколения при всичките си достойнства даваха усещането за нещо, предвидено за превоз на хладилници. Новото поколение се усеща като кола – и то доста пъргава кола.

Дори най-скромната версия с трилитровия турбодизел дава прилична динамика (и 1150 км пробег с един резервоар). А върховият петлитров бензинов мотор ще ви изстреля до 100 км/ч за пет секунди – но с разход, който ще ви смути, ако не сте петролен шейх.

НОВИЯТ RANGE E ДОСТАТЪЧНО ШИК, за да ви откара до виенския бал (не спорете, английската кралица кара същия). Истинският му чар обаче проличава извън асфалтовите пътища. Четвъртото поколение може и да има масажни седалки, но си остава чистокръвен приключенски автомобил и без мрънкане ще ви измъкне от дълбока половин метър кал (в това, при остър дефицит на благоразумие, се убедихме лично).

Само с едно завъртане на бутона можете да нагласите предавките и окачването за всякакъв терен – мокра трева, кал, сняг, пясък. Можете и просто да натиснете надолу бутона и да оставите тази работа на компютъра (с повече изчислителна мощ от марсоходите на NASA). А вие междувременно насочете могъществото на човешкия разум към друга задача – примерно отгатването как се сменят папките с музика от USB-паметта.

СЪЗДАТЕЛИТЕ НА ИНТЕРИОРА са заложили на необичайно минималистично табло, от което са отстранили поне половината бутони от предишното поколение. От естетическа гледна точка резултатът е чудесен. От практическа – не чак толкова, защото и за най-простото нещо ще ви се наложи да влезете в няколко менюта и подменюта. Ако усетите напрежение, включете си масажната функция.

Качеството на материалите и изработката е забележително дори за Range Rover. Обяснението е просто: тази привидно безобидна машина е всъщност пъклен опит да се затрие един още нероден конкурент – прословутия джип на Bentley. Range Rover се опитва да се изкачи още едно-две стъпала по стълбицата на успеха. И успява. Само едно хвърля сянка върху този целеустремен кариеризъм: и цената е порасла успоредно с амбициите. Новото поколение е средно с 30% по-скъпо от предишното, една прилично оборудвана версия клони към 200 000 лева. Но, в крайна сметка, безсрамната цена си е неразделна част от всяка модерна класика.

 

Topics: , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход