bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Поглед от високо

Opel Mokka е чудесен начин да забравите за високите бордюри, без да жертвате компактността
 

Колкото и да не си го признават, огромен процент от клиентите на SUV автомобили искат само едно от тях – висока позиция на седене. Колко от познатите ви имат окалян до безобразие Land Rover или очукан Mercedes G-Class, с който изследват хранителните навици на мечките високо в планините? Друг е въпросът дали има логика, дали ни харесва производителите да ни лишават от доста по-интересни разработки, и дали колите от подобен тип са приятни за каране в ежедневието. Сигурно е само, че те са хит на пазара и трябва да се съобразяваме с това.

Opel Mokka AWD

4-цилиндров турбо двигател

1364 куб. см работен обем

6-степенна автоматична трансмисия

140 к. с. максимална мощност

200 Нм макс. въртящ момент

195 км/ч максимална скорост

9.8 секунди от 0 до 100 км/ч

6.4 литра среден разход на 100 км

149 г/км емисии СО2

31 880 лева базова цена

До момента Opel не участваше в сегмента. Да, германците имат една поостаряла Antara, но определено се нуждаеха от младежко возило с високо купе, достатъчно добро офроуд представяне, за да ви извади от канафката, както и приятен външен вид. И то дойде с името Mokka. Новият джип е базиран на компактната Gamma II платформа, която се използва от Corsa. Купето има масивен, но сдържан дизайн, както и типичен Opel интериор.

Представители на германците определят Nissan Juke като основен конкурент на Mokka, въпреки че между двата автомобила има километрова пропаст. Тя се изразява в това, че Juke е смел във всяко едно отношение – дори в грозния външен вид, намиран от много хора за симпатичен. Mokka е сдържан, вдъхва увереност и няма да ви накара да се почувствате неловко, ако отивате на родителска среща, например.

Идеята на Opel е да заинтригува по-широк кръг от клиенти. Но не рискува ли така компанията да не достигне до сърцето на нито един от тях?

Всъщност не. Защото Mokka е удобен начин да забравите за високите бордюри, без да жертвате възможностите за паркиране в централните градски части. Благодарение на компактните си размери, новият модел на Opel няма да ви изнерви в съботния шопинг в центъра на града, или в натоварения подземен паркинг на мола. Трябва да обърнете внимание обаче на количеството покупки, защото багажното пространство не е от най-големите.

Налични в България са три двигателя: два бензинови и един дизелов. Базовият 1.6 има мощност 115 конски сили и е подходящ, само в случай че ниската цена е главен приоритет. По-нагоре в йерархията стои 1.4 турбо бензин със 140 конски сили, който предлага добра динамика, но по-висок разход на гориво. Дизеловата версия 1.7 DTS, от друга страна, е най-подходящият компромис между поведение и висока ефективност. По каталог, моторът със 130 конски сили изразходва 5.3 литра гориво на 100 км пробег, при това ако държите на двойното задвижване. Ако Mokka ползва само предните колела за ускорение, средният разход пада до под 5 л/100 км. Проблемът е, че с този двигател цената набъбва до над 40 000 лева.

Opel Mokka е чудесен начин да се откъснете от недодялания вид на японските автомобили в този клас, като същевременно се възползвате от удобствата, които те дават. Все пак бъдещите клиенти на Mokka не трябва да прекаляват с опитите да извадят автомобила извън уюта на асфалтовия път. Все пак мечките могат да се хранят и без чужда помощ.


Edit your submission

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход