bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

„Зеленият Ад“ се продава

Близо вековна състезателна история е оценена на 125 милиона евро.
 

Легендарната писта „Нюрбургринг“ се продава, пише американското издание Autoweek. Назначеният от германското правителство частен ликвидатор Йенс Лизер потвърди в понеделник, че пистовият комплекс може да бъде продаден цял, или на части. Първоначално потенциалните купувачи бяха 50, но в момента броят им е 10. Предполагаемата стойност на „Нюрургринг“ е 125 милиона евро.

Комплексът се състои от няколко състезателни конфигурации, сред които и лицензирано Гран при трасе, няколко хотела, увеселителен парк, ресторанти, изложбени зали и търговски центрове.

Майк Фризон, който е основател на движението „Save the Ring“ има известни съображения за евентуалната продажба. „Далият най-голяма оферта ще поиска да увеличи доходите от комплекса, за да оправдае инвестицията си. По-високите цени ще унищожат някои от по-малките отбори, както и местните компании, чиито услуги ще бъдат канализирани в монопола на собственика,“ коментира Фризон. Според него всички събития на пистата са под въпрос, като най-застрашени са туристическите обиколки, при които всеки може да влезе срещу определен вход и да изпробва личната си кола.

История:

„Нюрбургринг“ е проектирана от Густав Айхлер, който започва работа по трасето през 1925. Идеята е да се създаде съоръжение специално за моторни спортове, които до този момент са се провеждали на обществената пътна мрежа. Първоначално трасето се състои от 187 завоя и е дълго бруталните 28.265 метра.Най-добро време на него е дал Луи Широн в своето Bugatti, което постига средна скорост от 112.31 км/ч.

Състезанията са прекратени през 1939 и подновени след края на Втората световна война, когато състезанията от Формула 1 вече се провеждат на по-късата Южна дъга (Südschleife), която е само 7.7 километра.

На „Нюрбургринг“ са карали моторспорт легенди като Алберто Аскари, Хуан Мануел Фанджо, Стърлинг Мос, Джим Кларк, Джон Съртийс, Джаки Икс и незабравимият шотландец сър Джеки Стюарт. След поредното изпиващо силите състезание, последният измисля прякора на Северната дъга – „Зеленият Ад“ – имайки предвид гористата местност около трасето и изключителната палитра от трудни завои, изискващи постоянна концентрация от пилотите.

През 1976 година рекордьор на скъсеното до 22 километра трасе е Ники Лауда. Точно преди състезанието за Голямата награда на Германия, талантливият пилот обръща внимание на безопасността. Той дори се опитва да бойкотира надпреварата, но останалите пилоти не го подкрепят и състезанието все пак се провежда. По ирония на съдбата, още във втората обиколка, Лауда изпуска контрола над своето Ferrari, удря се в предпазната ограда, преобръща се и избухва в пламъци. Притеклите се на помощ пилоти едва успяват да измъкнат пилота от останките на колата. Германецът изпада в кома, но все пак оцелява, а още на следващата година печели втората си шампионска титла.

 

 

 


Edit your submission

Topics: , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход