bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Адаптация в движение

Шансът Honda CR-V да напусне асфалта, е колкото вие да облечете шотландска поличка. Възможно е, но не е добра идея
 

В стремежа си да се адаптират към моментните тенденции на пазара, автомобилните производители имат два варианта. Да се противят и убеждават всички, че техният продукт има качества, в които самите те не са убедени, или да се отпуснат като есенен лист върху потока от клиентски емоции, и да видят къде ще ги отнесе той. Ако разгледаме новото CR-V, от Honda съвсем мъдро са избрали втория.

Honda CR-V 2.0 i-VTEC

4-цилиндров бензинов двигател

1997 куб. см работен обем

6-степенна ръчна трансмисия

155 к. с. максимална мощност

192 Нм макс. въртящ момент

190 км/ч максимална скорост

10 секунди от 0 до 100 км/ч

7.2 литра среден разход на 100 км

168 г/км емисии СО2

41 990 лева базова цена

БЪРЗ ПРЕГЛЕД на пътния просвет показва, че с развитието на моделната гама на CR-V, кросоувърът е ставал все по-нисък. Същото важи и за позицията на седене. Абсурдният на пръв поглед факт, е съвсем ясно подкрепен от пазарната статистика. Огромна част от продаваните автомобили в сегмента са само на предно предаване. Това означава, че тези машини напускат уюта на асфалтовия път горе-долу толкова, колкото собствениците им обличат шотландска поличка. Те обаче ги предпочитат пред леките автомобили, заради масивния дизайн, щедрото интериорно пространство, което ти позволява да пътуваш с цилиндър на главата, както и заради допълнителната доза спокойствие в страни с лоши пътища.

ЗА РАЗЛИКА ОТ ПРЕКИТЕ СИ КОНКУРЕНТИ, които продължават да защитават офроуд качествата на техните модели, от Honda признават, че CR-V е повече кола, отколкото кросоувър. Това не означава, че не можете да го поръчате със задвижване на четирите колела, разбира се. Но струва ли си допълнителната инвестиция? Ако посещавате редовно ски курортите и обичате да демонстрирате независимост, вероятно да. Но ако сте градски тип човек, който пътува често по работа, капиталовложението е абсолютно неоправдано.

Приближаването на Honda CR-V до асфалта има някои основни преимущества. Ниският център на тежестта осигурява поведение в завой, което трудно се достига от някои леки автомобили. Характерното за джиповете “клатушкане” тук е напълно извадено от уравнението.

СПОКОЙСТВИЕТО В  CR-V се допълва от удобните велурени седалки и изпълнението на интериора, в който няма да откриете хиляди разновидности на черния лак, или пък да разберете какво е искал да каже Е.Л. Джеймс със заглавието си „50 нюанса на сивото“. Honda са разработили един консервативен в хубавия смисъл интериор, който не иска да ви впечатлява, а да върши работа и да ви накара да се чувствате комфортно.

Практичността си личи и в системата за „родителски контрол“, който Honda налага в последните години. И докато в стария Civic по таблото се появяваха зелени листенца, когато карате спокойно и икономично, в новото CR-V има две зелени ленти около километража, които ви напомнят за дебнещите на върха на десния ви крак грехове.

Вътре има и дребни „екстри“, които само една технологична нация може да измисли. Например USB входа, който е разположен на най-удобното за целта място – в дълбокия подлакътник между двете предни седалки. Инженерите са го снабдили с малък удължител, който е съвсем лесно достъпен, дори в пълен мрак. Капакът на подлакътника пък има специален улей, в който влиза кабела на свързаното устройство. Ако някога сте си повреждали кабела на смартфона, вероятно ще оцените тази дреболия.

ОТ HONDA СА ПРЕДВИДИЛИ два двигателя със сходна мощност – 2.0 i-VTEC и 2.2 i-DTEC. Бензиновият вариант е много чувствителен и приятен за употреба, но изразходва повече гориво, отколкото ни се иска. Ако заложите на него, трябва да свикнете с извънградски разход от 10 л/100 км, и то при поддържана от темпомат скорост 130 км/ч. С мощността си от 150 конски сили, дизеловият двигател е само с 5 „коня“ по-слаб, което няма да ви шокира в динамично отношение, особено съотнесено с по-високия въртящ момент. Хубавото при него е, че разходът е значително по-нисък. Лошото е, че той се предлага само в комплект със задвижване на четирите колела, което надува цената значително. Всъщност разходът на бензиновия мотор е напълно нормален, имайки предвид обемното купе на CR-V, което при висока скорост се опитва да помести кубични метри въздух.

КОГАТО В ЕДНО ИЗРЕЧЕНИЕ попаднат думи като “джип” и “аеродинамика”, винаги се стига до обезшумяването на купето. В Honda са поработили усърдно върху това, като резултатът е интериор, който предлага почти вакуумно уединение. Всъщност вътре е толкова тихо, че можете да се засрамите от собствените си мисли. На кого са му притрябвали класически джипове?

 

 


Edit your submission

Topics: , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход