bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

По пътя на логиката

Dacia Dokker е първото нещо, което трябва да ви дойде наум, преди да започнете нов бизнес
 

На пазар, който се диктува от корпоративните поръчки, бюджетните марки имат всички шансове да се докажат. Това е и мисията на Dacia – марката, която доскоро предлагаше нелицеприятни, неудобни, и ненадеждни машини. От няколко години, обаче, румънското крило на Renault се засилва с невероятни темпове, които няма как да останат незабелязани. Сухата информация показва, че скромната компания вече има в портфолиото си приличен кросоувър, модерно изглеждащи седан и хечбек в най-популярните сегменти, както и семеен ван със седем места. Общото между всички тях е, че вече съвсем спокойно могат да бъдат наричани „автомобили“.

Dacia Dokker 1.5 dCi

4-цилиндров турбодизелов двигател
1461 куб. см работен обем
5-степенна ръчна трансмисия
90 к. с. максимална мощност
200 Нм макс. въртящ момент
162 км/ч максимална скорост
13.9 секунди от 0 до 100 км/ч
4.5 литра среден разход на 100 км
118 г/км емисии СО2
16 490 лева базова цена

А сега и Dokker. Новият модел идва на мястото на Logan MCV. Освен симпатичното име, работливият автомобил има всичко необходимо, за да накара служителите ви да ви обичат. Той се предлага в пътническа и товарна версии, които могат да бъдат поръчани с нечувани до момента екстри – навигационна система, Bluetooth връзка, дори USB порт. Но най-важното е, че Dokker може да бъде комбиниран с високоефективните 1.5 dCi двигатели на Renault. Които, между другото, са в основата и на предлагания отскоро в България – Mercedes Citan.

Визията на Dokker е повлияна в голяма степен от тази на Lodgy, което означава непретенциозно, но солидно присъствие, големи светлини, и просторен интериор. Купето се предлага с една или две плъзгащи врати, които улесняват максимално достъпа до интериора. В задната част е заложено на два класически капака, за да можете да натоварите дълги тръби например, без да рискувате да загубите куфарите с инструменти до тях. Същите съображения са ръководили и дизайна на интериора – съвсем лесно седалките могат да се отстранят, за да погълне Dokker всичко необходимо, без това да означава незаконно и неудобно превозване на човешка сила.

Достъпни са четири двигателя – бензиновите 1.6 MPI и 1.2 TCe с мощност 85 к.с. и 115 к.с, както и два дизела 1.5 dCi със 75 к.с. и 90 к.с. Освен ръмжащият и немощен базов бензин, останалите три мотора са подходящи за всякакви условия. Все пак трябва да се прецени какви ще бъдат основните дестинации, които Dokker ще покрива, както и тежестта на товара, който ще превозва. Най-амбициозните клиенти могат да натоварят до 750 килограма. Обемът на товарното пространство достига 3.9 кубични метра, но това само в случай, че сте заложили на Dokker Van и сте отстранили пасажерската седалка, което става много лесно с помощта на системата Dacia Easy Seat. Под претенциозното име се крие обикновена планка с улеснен достъп до болтовете, с които седалката е прикрепена към шасито.

Dacia Dokker вдига летвата много високо и с пътното си поведение. Инженерите на Renault са заложили подобрения в окачването, за да намалят до минимум характерното за „баничарките“ поклащане в завой. Стабилизиращите щанги са били удебелени, което неутрализира негативните ефекти от високия център на тежестта.

 

 

 

 


Edit your submission

Topics: , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход