bgonair.bg     radio.bgonair.bg     brandnew.bg     alpharadio.bg
 
 
 

Приключение без риск

Новото Renault Kadjar е братовчед на Nissan Qashqai, но със съвсем различен характер
КОНСТАНТИН ТОМОВ
 

Ако не можеш да ги победиш, присъедини се към тях, гласи една стара френска поговорка. В Renault са направили точно това с новия Kadjar: след като дълго време се съпротивляваха на неочакваната мода на кросоувърите, сега изведнъж прескачат в другия лагер, отмъквайки готовата формула на най-успешната кола в този сегмент: Nissan Qashqai.

 

Приключение без риск: тестваме новото Renault Kadjar

 

ВСЕ ПАК ИМА И НЯКОИ СМЕКЧАВАЩИ вината обстоятелства.

Първо, Renault и Nissan са част от един алианс и немалко от технологиите в Qashqai са създадени във Франция. И второ, не сме сигурни дали е уместно да говорим за кражба. Защото въпреки общата си платформа двете коли си приличат колкото Кийт Ричардс прилича на Дениз Ричардс.

Renault веднъж вече се опита да ползва платформи на Nissan, за да влезе в SUV-сегмента. Резултатът беше Koleos: привлекателен като предизборен плакат и с продажби, по-малки и от броя на почтените политици в България.

Има ли опасност и Kadjar да последва същата съдба? Краткият отговор е: ни най-малко.

 

 

ТОЗИ ПЪТ ФРАНЦУЗИТЕ са се ориентирали по-добре на пазара и са разбрали, че хората искат не висока проходимост, а висока позиция на седене. И ефектен външен вид в добавка. Новият Kadjar дава и двете.

Колкото до външния вид, хората на дизайнера Лоренс ван ден Акер са си свърши добре работата. Агресивни и в същото време плавни линии, фокусирани диодни светлини, огромна емблема: Kadjar изглежда по-скоро като концептуален модел, отколкото като серийна кола. Едно на нула за него. Вярно, че името звучи като съставено с излишните букви след игра на скрабъл, но щом свикнахме с Qashqai и Tiguan, ще преглътнем и него.

Високата позиция също е факт. С цели 20 сантиметра просвет, това Renault е сред най-високите в своя клас и се справя съвсем прилично с офроуда, ако вземете версия 4х4. При нея имате електронна блокировка, която разпределя въртящия момент поравно отпред и отзад – много полезно на хлъзгав терен. Но според нас повечето клиенти ще се насочат към вариант с предно предаване.

 

130

к. с. максимална мощност

320

Нм макс. въртящ момент

9.9

секунди 0-100 км/ч

 

ИЗБОРЪТ НА ДВИГАТЕЛ не е прекалено сложен: един бензинов и два дизелови агрегата. Бензиновият мотор – 1.2 литра с турбо – е приятен за града, но малко слабоват извън него. Остават добре познатите 1.5 и 1.6 dCI – надеждни и пестеливи дизели. По-слабите им версии са за пазари с данъчни отстъпки за ниски емисии. В България, на която ни най-малко не й пука за замърсяването, по-добре да се насочите към най-мощния 1. 6 със 130 конски сили. В никакъв случай не бихме го нарекли спортен, но позволява спокойно изпреварване и дори при нашето недотам възпитано шофиране даде среден разход от 5.7 на сто. Действителен разход, а не числа от брошурата.

Въпреки височината си Kadjar стои добре на пътя. Но едва ли изобщо ще го усетите. Да, воланът е сравнително прецизен, но в него има живот колкото в чиния пушена сьомга. Нищо тук не подтиква към агресия – това е кола, предвидена за спокойни и удобни пътувания.  Мястото е в изобилие – все пак Kadjar е с 3 см по-широк и с цели 7 по-дълъг от  Qashqai. Седалките са по френски комфортни, а багажникът, с минимален обем 470 литра, е предостатъчен за нормално семейство.

Купето е добре изолирано и няма да ви досаждат неприятни шумове – освен предупреждението за напускане на лентата, което представлява вибрация във вратата и, между нас казано, за миг ни накара да се зачудим дали не сме спукали гума.

 

 

МАТЕРИАЛИТЕ В ИНТЕРИОРА са много над летвата, която сме свикнали да очакваме от френска компания. Макар че ако се вгледате, ще откриете тук-там и някои остатъци от окаяното пластмасово минало.

Информационната система R-Link ползва 7-инчов тъч скрийн, който не само ви позволява да си свалите огромен избор от мобилни приложения, но и се управлява със същата лекота като таблета ви. Все пак бихме предпочели да имаше и дублиращи бутони за някои функции. Уцелването на иконите с пръст при шофиране е деликатна задача – особено по българските пътища.

Kadjar изглежда привлекателен и като цена: базовата бензинова версия с предно предаване започва от 35 000 лева. Най-достъпният вариант с 4×4 и дизел струва малко под 46 хиляди, а най-високата версия, с аудиосистема от Bose, вдига летвата до 55 хилядарки – доста под конкурентите от Volkswagen и Mazdaа например. С две думи, Renault не просто се присъединява към печелившия лагер – а директно се опитва да го оглави.

Topics: , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2017 Auto On Air, Всички права запазени. Този уебсайт е създаден от
 
 

Вход